2009-05-12

Na zdravie!

Každé ráno pijem. Samozrejme čistú vodu. A bez bubliniek. Osem deci vody nalačno a som spokojný. Dôvod, prečo to robím, nie je dôležitý. Len hádam prezradím, že sa tejto disciplíne venujem už pár rokov a neškodí mi. Do pohára si pridám aj citrónovú šťavu, aby voda nemala takú prachobyčajnú chuť.


Vápno
Zvyknutý som bol si vodu večer natočiť do džbánu. Cez noc si oddýchne a zbaví sa chlóru. Lenže teraz žijem v oblasti, kde z vodovodu si môžem natočiť akurát tak tečúci vápnik. Voda je tu poriadne tvrdá a má nezvyklú chuť. Ba až divnú, na ktorú si nejako - ani po viac, než trištvrte roku - nemôžem zvyknúť.


Informácie ako samozrejmosť
Preto si teraz vody kupujem. Balené. Majú všakovakú chuť a zloženie. Postupom času a s pribúdajúcimi litrami na konte sa mi začala zapĺňať aj moja tabuľka, kde si sledujem obsahy minerálov, stopových prvkov a ďalších vecí uvádzaných na etiketách. Tieto údaje už beriem ako samozrejmosť a sú uvádzané aj na tých najlacnejších druhoch.


Natočeno v ČR
Nedávno som však objavil jeden druh, kde sa neuvádza v podstate nič. Predáva ju reťazec INTERSPAR vrámci svojich obchodných aktivít nazvaných "S Budget" na stláčanie cien na minimum (mimochodom, aktivita je to veľmi príjemná). Z etikety sa dozviete, že pijete pitnú vodu, ktorá je neperlivá a je tam naliatych 1,5 litra. A to celé ešte v angličtine. Nuž dobre, základné informácie tu nechýbajú, aj keď to, že sa jedná o pitnú vodu, je snáď jasné. Etiketa potom pokračuje ešte povinnými údajmi o zložení, spotrebe a skladovaní. Obsah fľaše je balený v dusíku ako ochrannej atmosfére. Obal mám dať do zberu. Po mineráloch a stopových prvkoch ani stopy. Žiadne info odkiaľ voda pochádza, ani kto ju vyrobil. Nič. Trochu ma naštve výrobca, keď napíše: "Vyrobeno v ČR pro SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., Praha 10, Nákupní 389/1, IČ: 272 07 048". To si spotrebiteľ nezaslúži viac informácií, len takéto hmlenie???


Bohoušu, kup ten pramen!
Vo filme "Dědictví, aneb kurvahošigutntag" hral Bolek Polívka Bohouša. A ten sa dostal dedením k slušným peniazom. Zrazu mal kamarátov, čo mu dokázali radiť, ako má s peniazmi naložiť. Lesní roboši mu radili, aby kúpil prameň chutnej vody. A že mu ju budú pomáhať stáčať. Bohouš toto odmietol s tým, že sú blbánci a zase by len museli pracovať. Prípad spomínanej pitnej vody z Intersparu mi však pripomína, že bohoušov príbeh pokračoval ďalej a on ten prameň kúpil a fľašky plnil a vodu predával. Keďže svoj výrobok ponúkal za dumpingovú cenu, nemal problém nájsť si svojho odberateľa spomedzi mnohých fungujúcich reťazcov. A tým je úplne fuk, čo predajú spotrebiteľovi. Hlavne, že trh akceptuje cenu a kupuje a kupuje.


Kúpim si väčší drez
Asi začnem podnikať. Z tepla domova. A nemusím ani nikoho lákať na nezmysly cez internet. V kuchyni budem v dreze plniť 1,5- a 2-litrové fľašky a predávať ich do Hypernovy alebo Tesca. Kvalitu mám zaručenú od vodární. Ako baliaci plyn použijem CO2 - dýchnem do plnej fľaše a rýchlo ju zavriem. Prípadne použijem ultrafialové lúče ako konzervant - fľašku s vodou postavím na hodinku pred horské slnko. V Karibiku si potom dám vychladený drink na vaše zdravie...


Keywords: Tesco Hypernova obchod spotrebiteľ spotřebitel PET fľaša láhev minerály stopové prvky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára