2009-05-07

Treska v majonéze

Žijem a bývam v Česku. Sem som si doniesol niekoľko návykov a chutí, ktorých sa nemienim vzdať. Nakoniec, nebývam ďaleko od svojej rodnej vlasti a tieto dve krajiny boli kedysi jedna. Človek by povedal, že stravovacie návyky v bývalom Československu boli takmer zhodné. Omyl.


Je treska návyková?
Zvyk je železná košeľa. Študentská alebo robotnícka desiata sa častokrát skladala z 15 dekov tresky a 2 rožkov. Za tým žltá malinovka a pupík bol plný.

Keď som sa sťahoval do Česka, ani na moment som nezapochyboval, že si aj tu budem môcť pochutnať na treske. Teda drvenej treske v majonéze. Ďalší omyl. Niečo také tu nepoznajú. Ak treska, tak filety. Ak šalát, tak rybací. Ten mám tiež rád, ale NIE JE TO TRESKA!

Jediný výrobca v okolí, čo vyrába tresku v majonéze je Varmuža, Hodonín. Zoznamka s týmto výrobkom neprebehla zrovna najlepšie. Otvorím, privoniam, ochutnám. Teda, nič moc! S veľkým vypätím síl som sa pustil do práce. S treskou, akú poznám ja, to nemalo nič spoločné. Moje pocity sa prakticky nelíšili od tohto ochutnávača.


Recepty - odviate časom
Nechápem, ako sa receptúry môžu tak diametrálne rozchádzať. Alebo Slováci si nechali československú klasiku, Česi vsadili na novinky. To je akoby chceli vyrábať víno inou technológiou s netradičným šmakom na konci. Koľko takého vína sa spotrebuje? Alebo také klobásky s bielou farbou miesto krásnej červenej. Mal som možnosť jeden taký nemecký "originál" skúsiť. Toto teda übermenschovi nevyšlo! Na farbe záleží, Herr Wurstmann! A nie ich vydávať za "grilovacie".


I have a dream
O jedle z pohľadu "klasika versus novinka" by sa dalo polemizovať dlllho. Martin Luther King mal sen. Ja ho mám tiež - kúpiť v Čechách dobrú tresku. Nezáleží na pôvode. Nebudem sa s ňou rozprávať. Ak bude česká tak dobrá ako tá slovenská, pošmáknem si. Dovtedy si vždy budem kupovať kýbel tresky v Bratislave.

Keywords: svačina salát rohlíky limonáda

1 komentár:

  1. Kto by si rád pripravil tresku doma, tu je link. Nemám odskúšaný tento recept, ale znie zhruba tak, ako šugiho recept, keď as mu podarilo niečo chytiť: domaca treska

    OdpovedaťOdstrániť